Mette's skagensbrød...

Jeg købte en dag et skagensbrød fra Lagkagehuset og blev afhængig - og fattig. Som studerende er friskbagt brød fra bageren til daglig bare en luksus der forefindes, og jeg bager jo meget selv - så hvorfor ikke lave et hjemmebagt skagensbrød? Jeg fandt ikke rigtig nogen opskrift på nettet, så jeg har lavet min egen :)


Opskrift til ét brød
Bagt i gryde

2 dl kærnemælk
3 dl vand
10 g gær
500 g hvedemel
100 g rugmel
2 spsk lys maltmel
50 g hørfrø
2 tsk salt

Ydermere:
Ristede solsikkekerner
Blå birkes
Lidt mælk til at pensle med

Jeg anbefaler at man rører i hånden og ikke på røremaskine. Dejen skal kun røres sammen, og sættes væk - ellers ryger luften ud. 

Det er uden sammenligning den bedste brødopskrift jeg kender - mums! Da jeg selv laver mange af mine opskrifter, vil jeg sætte pris på at blive linket til, hvis man lægger dem online :)