Kagekampen // Behind the scenes #1

Så kom dagen, hvor Kagekampen rullede over skærmen med mig om bord! 
Jeg vil gerne prøve at skitsere et billede af min oplevelse af dagen, og hvordan det er at være deltager i Kagekampen, så det kommer her i første indlæg..

Kilde: Kanal5.dk

Jeg blev indlogeret på et lille hotel i nærheden af studierne dagen før første optagelses dag. Mødte Tenna, og vi spiste morgenmad sammen på hotellet inden afhentning dagen efter, hvor vi mødte de andre deltagere. Alle pigerne var så super søde, og vi hyggede os fra første færd.
Der var pres på fra morgenen af, og den stod på make-up, omklædning og introduktion til køkkenet. Køkkenet var ét stort studie med køkken i det ene hjørne, og kameraer hele vejen rundt om. Skægt!
Der var hunde koldt fra morgenen af, og det var svært at tro på, når producerne sagde, at der blev stegende hedt senere - jeg blev klogere. 

Kilde: Kanal5.dk

Eget billede lige efter tiden er gået.

Dagens udfordring var en højtidskage, og jeg valgte at lave en æble/kanel kage med chai frosting og jule joconde. 
Jule joconden skal bages med flormelis, og jeg brugte sukker i kampens hede, hvilket gav et ufint resultat. Men den virkede! Jeg er langt fra tilfreds med mit maleri-forsøg, men skægt så det ud!
Det var brand-ærgeligt at de valgte at filme kagen ved samlingen, under præsentationen - øv.

Under kommentarerne i "spisekammeret" bliver jeg flere gange filmet med sammenpressede læber, og ser lidt sjov ud. Det der foregår er, at jeg på det tidspunkt er dybt udmattet og derfor gaber i vildskab, hvilket jeg prøver at skjule, men som så fint er fanget på kamera :p Genialt.. 

Det var en super sjov første optagelse, men hold op et pres. Det er SÅ stressende, særligt når man er perfektionist, og egentlig slet ikke er tilfreds med det man har på bordet til aflevering.



Pausen blev brugt på at smage på hinandens kager, samt at gå i sync for at blive interviewet om vores udskejelser :)

Glæder mig til at se, hvad der sker i morgen ;)




Etiketter: