Varm vint(h)er salat og Cuvette fra Savannah..


For noget tid siden var jeg til et skønt bloggerevent med Coop, som præsenterede Savannah produkterne. Savannah er et bæredygtigt mærke, som sælger en række varer importeret fra forskellige steder i Afrika og som støtter de lokale i deres arbejde. 

Til eventet blev vi delt ind i grupper, hvor vi lavede lækre salater og fik serveret skønt kød. Denne aftenen har været inspiration til vores aftensmad herhjemme, som I skal se her.

Da vi gik hjem fik vi en lækker goodiebag med Savannah produkter, som jeg også har brugt i aftenens mad. 


Som tilbehør her den anden aften lavede jeg en varm vint(h)er salat med rosenkål, grønne bønner, chili, æbler, kartofler, spidskål og marinade hen over.


Denne lækre cuvette er fra Savannah, og smager H I M M E L S K. Der er så meget smag i kødet, som jeg blot gned med salt og peber og havde i ovnen ved 150 grader indtil mit stegetermometer sagde 55 grader. 


Avokado olien brugte jeg til at svitse salaten i. Jeg startede med at stege æblerne og kartoflerne i olien inden jeg hældte resten af salaten på. Kartoflerne havde jeg kogt i forvejen, da jeg ikke gider spise dem rå ;)
Jeg er ikke klar over, hvad man ellers kan bruge sådan en lækker olie til, men glæder mig til at udforske det yderligere. 



Denne honning smager skønt og er direkte smuk at se på. Og salten ligner små krystaller! Det er helt igennem skønne produkter :)



Etiketter: