Lemon Drizzle Cupcakes med Meringue Frosting..

For nyligt fik jeg serveret en lækker Lemon Drizzle Cake af min kære veninde, Camilla Citron. (Ja, det hedder hun..)
Den smagte SÅ godt, og jeg blev straks kreativ og tænkte cupcakes.
Til jer der ikke kender denne lille kage, er Lemon Drizle en typisk Britisk dessert, hvor man først bager en kager og overhælder den med en citronsirup bagefter. Opskriften kommer her..



 Opskrift til 9 stk


DEJ

90 g smør (blødt)
120 g sukker
2 æg
190 g hvedemel
1½ tsk bagepulver
1½ spsk citronsaft
1½ spsk citronskal
Vanilje
½ dl A38, mælk eller andet neutralt.


Drizzle

1½ dl citronsaft
5 spsk sukker
Lidt citronskal 



Meringue Frosting

1½ pasteuriseret æggehvide
Flormelis


Jeg har tyllet med Wilton 1M og cupsne er fra Miss Etoile.
Mine sommerfugle sprinkles er også fra Miss Etoile.  







Etiketter: , , ,