Test af sukkerfri lakrids..

Kære læsere..
 
 
Så er jeg hjemme fra årets Samsø Festival 2013.
Én influenza rigere, desværre - men dagene uden sygdom var skønne!
 
I dette indlæg kommer der to bud på sukkerfri lakrids, hvis man har lyst til at skære lidt ned på sukkeret og kalorierne.
 
 
Den første vi smager på er Stevi-lakrids fra Haribo.
Lakridsen her er sødt med stevia, som kommer fra planter. Selv siger Haribo, at den er let saltet, men det synes jeg ikke man kan smage. Efter min smag er det en 100% sød lakrids. Konsistensen er blød, så den kan godt sidde lidt i tænderne og minder lidt om vingummi. Helt klart et udmærket alternativ til sukkerholdig lakrids, hvis ikke man er saltlakrids fanatiker.
Konklusion:
Tre ud af fem stjerner.
 
 
Endnu en pose sukkerfri lakrids. Kender ikke mærket, men købte den i Bilka. Den findes også i en sød variant (rød pose), men da jeg er saltlakrids-lover måtte jeg prøve denne.
Lakridserne er formet som små flasker og er bløde at tygge, dog ikke "tænderklistrende". Smagen er lækker salt og tog mig selv i at spise dem lidt for automatisk - de smager jo rigtig godt! Selvfølgelig er det ikke mine elskede saltbomber (min all time favorite lakrids) men den kan snildt bruges som et sukkerfrit alternativ.
Konklusion:
 
Fire ud af fem stjerner.
 
Den mest salte variant har vundet. Det er bestemt en smagssag, og er man mere til det søde, ville man måske vælge den anden som sin favorit.
Begge poser er shoppet i Bilka :)
 
Hvor mange kalorier sparer man så?
 
I mine saltbomber er der 360 kcal pr. 100 gram, så ved at vælge hhv. Stevi-lakridsen og Salt flaskerne sparer jeg hhv. 175 kcal og 131 kcal. Det tæller jo alt sammen!
 
 

Etiketter: ,