Verdens bedste gulerodskage...

Kære læsere,

Flere har efterspurgt opskriften på min gulerodskage, så den kommer selvfølgelig her :)
Jeg har selv kreeret opskriften, og er faktisk ret stolt af, hvor god den er blevet, da det ikke er før for ganske nyligt, at jeg besluttede at det skulle prøves ;)


Opskrift til ca. 12 stykker

Ingredienser

200 g revet gulerod
2 æg
100 g sukker
100 g brun farin
1 dl olie
180 g mel
1 tsk bagepulver
1 tsk natron
1 tsk vaniljesukker
1 tsk kanel
½ tsk stødt nellike
½ tsk muskatnød


Opskrift på cheesecream frosting

1 pakke Philadelphia
65 g smør
Flormelis
Citronsaft

Det er meget vigtigt at både smørret og flødeosten har stuetemperatur for at undgå, at smørret klumper.
Smag selv til, hvor meget flormelis og citron du kan lide i din frosting.
Bland det hele sammen og smør på kagen, som du ønsker.



To forskellige slags pynt.
Den ene er med usaltede pistacienødder og frysetørret hindbær og den anden er med citronskal i midten :)

Den smager FANTASTISK!

Enjoy.


(I må meget gerne anvende mine opskrifter på jeres egen blog - jeg vil blot sætte pris på, at blive linket til, da jeg laver de fleste af mine postede opskrifter selv.)

Etiketter: ,