2# London - Shopping..

Hej rejseglade mennesker..

Her kommet andet indlæg om min tur til London - denne gang skal det handle om tips til, hvor man skal shoppe.
Jeg vil blot liste de butikker, som jeg syntes der skal med :)

Primark
499-519 Oxford Street
London W1K 7DA
Skønne Primark. Primark er butikken men lækkert tøj, sko og andet til billige penge. Jeg købte sorte jeans til 10£ (86 kr), to silkelignende skjorter i lækker kvalitet 9£ pr stk (77kr) og en lækker bouclé jakke til 7£ (60kr)
Der er mange mange mennesker, men man kan sagtens komme til, da butikken er kæmpe med flere etager. 
På 1. etage finder man sko afdelingen, som bugner med flotte sko i alle afskygninger.
Man må max prøve 8 ting i prøverummet, og har man flere ting med, skal man stå i kø igen. Vi stod i kø i ca. 20 minutter.


Nike
236 Oxford Street
London W1N 9DF
Metro: Oxford Circus
Nike butikken er kæmpe stor i flere etager - der er virkelig meget at kigge på. Vi brugte rigtig lang tid derinde. Først på Women's Floor og bagefter Men's Floor.
Jeg købte et par Nike Free 5.0 i sort for ca. 685,-, hvilket vidst er meget lig de danske priser.

Adidas
415-419 Oxford Street
London W1C 2PG
Vi nåede kun til stueetagen af denne butik, da min kæreste fandt de sko han ville have. Det var en model, som først kommer til Danmark om flere måneder, hvis den overhovedet gør. Der ud over var prisen ca. det halve af, hvad den ville koste i DK, hvis den kom så langt. Herligt!

Harrods
87-135 Brompton Road
Knightsbridge
London SW1X 7XL
Åh Harrods. Dette smukke stormagasin er antikt, og alligevel moderne. Det bugner af lækre mærkevarer, boligartikler og items fra en anden tid. Det er en oplevelse i sig selv blot at gå rundt og kigge. 
De har en madafdeling i stueetagen, som SKAL ses. I kødafdelingen kan man købe lækre bøffer, fisk i alle afskygninger eller sætte sig og få sushi og champagne til overpris. Det er så smukt!
Deres chokoladeafdeling spiste jeg med øjnene flere gange. Det er små kunstværker, som kan få enhver til at savle.
Jeg købte en Chanel øjenskyggepalette til ca 50,- mindre end i DK.

Boots
Over alt i London
Boots er et apotek/Matas forretning. Her finder du alt i kosmetik, hudpleje, make-up osv. side om side med apotekervarer.
Køb dine rejsestørrelser herinde - det ville jeg ønske, at jeg ikke havde købt hjemmefra. Man kunne f.eks. få lækker Toni&Guy shampoo i rejsestørrelse til 1.50£.

M&S
173 Oxford Street
London W1D 2JR
Metro: Bond Street
M&S er butikken med dagligvarer i kælderen, tøj på de øvre etager og bolig i toppen. Lidt a la Salling.
De sælger almindelige dagligvarer og har ydermere en lille bistro/café, hvor de laver den BEDSTE Chai Latte i hele verden. Det er også billigt.

Forever21
360 Oxford Street
Vi var hurtigt inde og kigge i denne butik, da jeg havde læst om den på flere hjemmesider. Jeg blev dog slemt skuffet, da deres tøj slet ikke appellerede til mig. Jeg fandt ikke et eneste item jeg kunne lide. Desværre..

Victorias Secret
111 New Bond Street st.
(Sidegade til Oxford Street)

VS er som altid den skønne pinke butik, med lækkert og flot undertøj. Prisen er i den høje ende, men det er ikke urimeligt kvaliteten taget i betragtning. 

Soap&Co
New Bond Street
En flot butik med lækre kropsplejeprodukter med naturlige ingredienser. Jeg købte en mineral peeling gel, som fjerner døde hudceller og skidt fra huden. Den er skøn.
Da sælgerne vidst nok er provisionslønnede vil de rigtig gerne sælge, og derfor kan man presse dem ned i pris. Jeg fik denne gel til 27£ mod de 65 £ den "rigtigt" kostede. Mon ikke de tjener lidt på det alligevel ;)

M&M Store
Metro: Picadilly Circus
En kæmpte forretning kun med ting med M&M's. Det mest facinerende ved forretningen var klart de store rør fra gulv til loft med M&M's i alle regnbuens farver. Her kan man "blande selv" og vælge de farver man helst vil have. Det er ikke helt billigt, men en rigtig sjov oplevelse. 


Og så lidt til det bagende folk..

Divertimenti
227-229 Brompton Road
London SW3 2EP
Denne butik har alt i lækkert køkkentøj og en smule sager til cupcake bagning også. Det er lidt i den dyre ende, men man kan sagtens gøre et scoop. Jeg købte et oliventræs skærebræt til 15£.

The Sugar Shack
Unit 12, Bowman Trading Estate 
Westmoreland Rd 
London Queensbury NW9 9RL
Metro: Queensbury
Minder meget om Specialkøbmanden med cupcake og kageting i alle afskygninger. Den kan være svær at finde, da den er gemt godt væk.
Jeg købte lidt cupcakecases og et sølvbræt. Bum.

Lidt billeder:




Spørgsmål er velkomne!
Jeg vil prøve at tænke videre, og se om der skal flere butikker på. 



Etiketter: