Cupcake tid..

Hej derude..

Jeg er tilbage på min pind efter 10 dage i Skive som underviser.
Det var 10 lange, men enormt herlige dage. Søndag sneg en lumsk forkølelse og feber omgang sig ind på mig, og fik lagt mig vandret. Mandag sad jeg i rædselsstolen og fik taget en visdomstand. Alt dette betyder: Syg Mette med meget meget ondt i munden. Bum.

Anyways.. Niels skal have kage med op på VIA i morgen - juhuu, en undskyldning for at afprøve nye cupcake idéer.


Jeg bagte lyse cupcakes med vanilje, som er en god "basis" cupcake, de fleste kan lide. 
Jeg lavede to slags frosting. En almindelig cream cheese frosting og en cream cheese med kakao. Yummi!

Ydermere bagte jeg nogle små marengs hjerter, som jeg dryssede hhv. frysetørret solbær og lakridspulver på.




På de lyserøde er der frysetørret hindbær og marengs som pynt.

Frosting til 24 små cupcakes
300g philadelphia
70 g usaltet blødt smør
120 g flormelis
Vanilje

Alt efter hvor sød en frosting man ønsker kan der tilsættes mere flormelis.
Bland alle ingredienser til en glat masse.
Indfarv med pastafarve eller kakao.





På de brune cupcakes er der hakket chokolade og marengs med lakrids på som pynt :)

Jeg håber, at Niels' classmates kan lide kagerne. Har netop spist resterne og "behind the scenes" kagerne ;) Mmmm.


Etiketter: , ,