En kagestræbers bekendelser..

Well hello...

Dette er et af de mere selv-ransagende indlæg, om man så må sige.
Det hele startede i onsdags, med købet af en kageudstikker til 86,-.

I kender det. Man ser et item for sig inde i hovedet. Den perfekte taske, den bluse med PRÆCIS det snit eller noget helt tredje. Og det findes ikke. Nogle items kommer måske tæt på, men det er aldrig lige dét. 

Lånt fra bobbiesbakingblog.com


Sådan har jeg haft det med formen på de hindbærsnitter jeg så længe gerne har villet bage. Jeg kan godt lide at bage noget, som er lidt anderledes, og derfor skulle mine hindbærsnitter have præcis den form, som jeg så for mig inde i hovedet. Men var det muligt at finde en form?
Nej. Ikke engang i det store udland, altså USA, var det muligt. Enten var formen for stor, eller for lille eller bare forkert!

Nu da tiden var til at bage hindbærsnitter igen, tænkte jeg, at jeg ville give det et forsøg med at kigge i "Kunst og Køkkentøj" her i Århus. Det er en butik med rigtig lækre køkkenting, men bestemt i den dyre ende. 
Og så var den der. FORMEN. Den var så perfekt..
Men så kiggede jeg på prisen. 86,- gode danske kroner. Jeg stod længe og overvejede, for jeg syntes godt nok at 86,- var lige i overkanten for en kageudstikker. Men men, den skulle jo med hjem, så jeg kunne få bagt de perfekte hindbærsnitter. På vej hjem, SMS'ede jeg til min kæreste, hvad jeg havde købt og prisen. Hans meget kvikke svar var blot, at det jo var naturligt, når man er kagestræber. Kagestræber.. 
Ja, det må jo være mig :-) Og jeg er stolt af det! 

Bum.


Etiketter: