Coco Noir - en historie..

Ladies..

Siden min rejse til USA, hvor jeg i Saks Fitfth Avenue duftede til Chanel's nye duft Coco Noir, har den stået øverst på ønskelisten her til jul.
Men det er først i dag, længe efter jeg forelskede mig i duften, at jeg lærte historien bag at kende.


Source: Google.com
Jeg ved ikke, om I kender historien, men den er faktisk meget smuk. 
Duften er inspireret af Gabrielle Bonheur Chanel's rejse til Venedig efter hendes elsker, Capel's død i 1919. 
Man siger også, at det at flaconen er sort også symboliserer den sorg, som hun må have båret rundt på. Udover sorgen, var det også Chanel, som viste kvinder, at man sagtens kan gå i sort. Så tak for det :)



"Why does all I do become Byzantine?", spurgte Chanel.
Hun blev tryllebundet af de sortfarvede tekstiler, arkitekturen og al magien omkring Venedig, og alt dette tog hun ind og holdt fast ved i de kommende år.
Byzantinsk og venetiansk, altså kompliceret, er måske ikke ord, som man normalt forbinder med Chanel, som er meget stilrent og med ofte underspillede dufte, men det giver god mening, hvis man tænker på tiden hun brugte i Venedig omkring sorgen over Capel. 

Jeg håber i hvert fald, at denne skønne duft ligger under juletræet i år.

Glem ikke bloggens lækre giveaway! Vi er næsten i mål på Bloglovin, så få endelig veninderne til at være med her :)


Etiketter: